Jump to content

Акустика в Ауди Купе


Deeper

Recommended Posts

Добро утро колеги.От доста време ме чопли мисълта за лошата акустика в тези автомобили.Този ми е вторият такъв и резултатите са едни и същи.Дори на първият му бях монтирал усилвател и туба заради липсата на акустика в купето,но резултата не беше дори близко до задоволяващ.

Относно настоящото ми купе

 

Снабдено е с 2бр HERTZ HCX 130 в задните кори (според мен са доста висок клас говорители),Pioneer TS A6921вградени в кората на багажника (също не лоши елипси) и 2 бр pioneer-чета (от снощи единия заменен с оригинален NOKIA) вградени в таблото.Тези в задните кори са свързани със "сателитките" в таблото.Player-а ми е BLAUPUNKT BRISBANE SD48 NRDS за който не претендирам,че е някакво качество,но все си мисля,че трябва да може да захранва по горе изброените компоненти.

Звука в колата ми е толкова ... посредствен ,че незнам дали ще има разлика от това да монтирам 2 тонколони Циао Мин произведени в китайска ферма за ориз.Имате ли някакви идеи на какво може да се дължи освен на липсата на допълнителни устройства за подсилване на звука?В сравнение с б4 седан от чиято задна кора можеш да изкараш в пъти по добър звук,голф3 в който с 2 обикновенни говорителя за 25лв монтирани отново на задната кора и с по слаб player моя вади бас,който аз нямах дори с усилвателя?

Фабричен недостатък ли е това,лошо свързване (неправилно) или ?Знае ли някой как точно са разпределени фабричните кабели за говорителите? До колкото виждам,HERTZ-a в задните ми кори взимат сигнал от 6 кабела.като 4 от тях са 2х2 свързани за + и - ,а 2 са изолирани.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опитвам се да ти намеря грешката при подбора, подредбата и свързването на компонентите ама как да намеря грешка като няма нищо вярно... Плеъра е гръбнака на една система, а тоя Блаушит е като човек, който не е правил секс от много време - пълен та#ак.

 

Предните колони са ти на таблото и на задните врати отделно до колкото разбрах са вързани на успоредно и товара на преъра е 2ома на канал (живо чудо, е че още не е изгорял). 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен проблемът е в компонентите и начиът по който си ги навързал, както ти е обърнал внимание и radi-nrj!

За радиото не съм сигурен, че трябва да се сочи като проблемно, факт е, че с фабричния плейър на Ауди  (Blaupunkt) може да прави чудеса в комбинация с подходящи други аудио компоненти.

 

Като цяло аз лично съм напълно доволен от акустичните качества на купето поне съдейки по моето А3. Има прилично количество звукоизолация от завода, сравнено с други марки (особено пък азиатски), които съм виждал, макар, че винаги може да се желае повече, но идва със своята цена (тегло и $)

Стъпка в правилната посока за подобряване обаче би било звуко-/шумо-изолация на купето и най-вече на корите с алубутил или друг подходящ материал. Писал съм в една от темите за ефекта, но накратко - дори само след порядъчна изолация на задните врати и кори преди да пипам каквото и да било по аудиосистемата се усети разлика в ниските честоти. Ефектът е наистина изненадващ.

 

Според мен звукоизолацията е задължителна за всеки, който цели повече от музиката и трябва да е първата стъпка и инвестиция...

 

ydxq.jpg

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм преправял и насвързвал нищо.Така си бяха нещата.Суб в и без друго "огромния" багажник не искам.

radi_nrj обясни ми ако можеш какво трябва да направя?До колкото виждам и чувам,говорителите в таблото са вързани с тези в задните кори.Единствено елипсите на кората на багажника са "самостоятелни".Ако трябва да изолирам някои от говорителите или направо да ги отстраня?Или по правилно ли ще е,ако свържа говорителите от задните кори с елипсите в багажника?Кажи ми ако можеш как е правилно за да ги преправя.Относно сбирщайна-не мисля,че като отделни компоненти са лоши като избор.По точно начина по който са вързани бъркат нещата.

Moonland - при теб нещата стоят както при голфовете.Купетата и обема на багажниците ни са коренно различни.Шумо/звукоизолацията просто е практична втора стъпка към подобряване на звука.

Редактирано от Deeper
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих я препоръчал (звукоизолацията) като първа стъпка (за теб втора след като пренаредиш компонентите ;) ) Действително преминава в друга звукова категория когато спреш всички повърхности наоколо от вибриране и оползотвориш енергията в звук а не задвижване ;) Алубутила сам за себе си е гасител на вибрации благодарение на теглото си и не поема звука. В този смисъл "шумо/звукоизолация" е малко грешно понятие.

 

Иначе защо да не можеш да сложиш съб някъде зад корите? Предлагат се и такива за мястото на резервната гума. 

Отделен заемащ мястото в багажника и аз не би сложил, а и седи малко селско, но главно практичната причина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да е нещо което няма да виждам и няма да ми отнема от обема в багажника.За сега искам първо правилно да си наредя говорителите.След малко ще сваля кАс'тфона и ще огледам тонколони-монколони и кабелите.Ще видя дали има някаква схема и ще редя по нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обърни внимание и на дефазиреното на говорителите,понякога свързването им по схемата на плеара не е най-правилното решение.

Нямам си идея какво може твоя плеар,но при мен едни от критериите за избор на такъв са три изхода от предусилвателя, вградени филтри за ниските честоти и тнт.А ако сложиш и външен усилвател за говорителите още по добре.Окабеляването също е важно, може да прекараш нови кабели към говорителите, оригиналната инсталация на ауди не ми харесва на мен лично.Това че тези на таблото и задните кори са вързани успоредно също не е уместно, бих оставил само тези в таблото.При тези коли там е най-големия проблем, с две по 10см говорителчета предна линия не става, затова колегите ти казват за отливки във вратите.

ПП Ако минеш през някоя неделна сбирка , може да видиш и чуеш някой неща при мен.За мен купето се озвучава по лесно от седана. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да е нещо което няма да виждам и няма да ми отнема от обема в багажника.За сега искам първо правилно да си наредя говорителите.След малко ще сваля кАс'тфона и ще огледам тонколони-монколони и кабелите.Ще видя дали има някаква схема и ще редя по нея.

Започни с изчистване на предна и задна линия.

Смени предните говорители с качествени и достатъчно мощтни.

Бях доволен от този модел > http://caraudio-bg.com/Ground-Zero-GZRF-42XII

 

Задната линия > подсили кората и монтирай отново качественни говорители. Добър вариант ще е задната линия да е с компонентна система (отделни говорители).  Можеш да тапицираш кората за да са скрити.

За задна линия бях монтирал този модел > http://caraudio-bg.com/Ground-Zero-GZTC-165TX

Поради спецификата на купето озвучаването е много по- лесно от вариантите > авант и седан (казвам го от опит).

Дори задната линия говорители (качественни) ще бъдат достатъчни (захранвани за момента единствено от плеъра).

Няма смисъл от туби, каси и компания... които само думкат, а реално не чуваш нищо друго, като честоти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това което вчера установих е,че някъде има слаба връзка.Пада се някъде под задната седалка.Свалих я и когато размърдах снопа кабели (фабрични) цялата музика започна да пръщи и да прекъсва самият player. Тъпото е,че тези говорители които са в задната кора са с отделни кабели от оригиналните прекарвани допълнително до самият player.Каква връзка има тогава?Нещо ми се струва,че нещата ще се окажат далеч по различни от както си ги мисля аз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми се струва, че е най-добре да почнеш на бял лист - свали всичко, виж в какво състояние са говорителите и кабелите и прецени, кое ще засилиш към големия, лош контейнер навън и кое би си заслужавало (ако въобще) да използваш в бъдеще. След това навържи всичко както си трябва. 

 

Не претендирам да съм специалист по HiFi, в това отношение radi_nrj със сигурност може да те орентира добре, но лично аз не виждам смисъла от 20 (образно) говорителя в колата - по-добре 8 или 8+1, но качествени! Така или иначе поне за мен доброто стерео винаги е за предпочитане пред съраунд, особено от акустично ненапаснат сбюротак! Не количеството, а качеството е определящо.

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе аз имам само 6 говорителя .. :) Иначе,че ще трябва да се вадят кабели ще трябва.Сега трябва да намеря някой жичкаджия ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе аз имам само 6 говорителя .. :) Иначе,че ще трябва да се вадят кабели ще трябва.Сега трябва да намеря някой жичкаджия ...

Интервенцията е елементарна и няма да имаш нужда от "жичкаджия" > ще се справиш и сам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко си ми далече иначе с удоволствие бих прегледаш инсталацията за по бира :D Иначе така от далече трудно бих локализирал къде е белята.

 

Иначе моя съвет ще е същия като на Цанчо с малко корекции. Разбрах, че суб не искаш та оставаме на елипсите и натях ще разчитаме за бас. Отпред най добре ще е наистина да се направят отливки на вратите за 16,5cm говорители и да се монтира компонентна система с мидбас във вратата и пишялки натаблото или пак на вратата. При добро изпълнение дори и само една такава система би свирнала достатъчно добре ;) Варианти на такива системи има доста:
http://www.aval-bg.com/car-audio/dls/govoriteli/dls-c6a

http://www.aval-bg.com/car-audio/hertz/govoriteli/hertz-esk-165l-5

http://www.aval-bg.com/car-audio/pioneer/govoriteli/pioneer-ts-e170ci

http://www.aval-bg.com/car-audio/helix/govoriteli/helix-e-62-c--espirit

http://www.aval-bg.com/car-audio/ground-zero/govoriteli/ground-zero-gztc-165tx

И нещо интересно с много плитка монтажна дълбочина

http://www.aval-bg.com/car-audio/ground-zero/govoriteli/ground-zero-gzrc-165fx

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без преработка по предните врати разбира се няма как да се получи нещо истинско, а изолацията изобщо няма да помогне при сегашната конфигурация. Проблема на тези купета е леко в суба и  големите предни врати, в които трудно може да се справи 17" единичен мид. Като всяка кола си има своите особености, но пък и като тръгнеш да я правиш иска точно това, което всяка друга кола за да се получи нещо. 

Честно казано в момента се затруднявам да дам идея какво може да се направи защото ситуацията с тези компоненти е доста сбъркана.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ще ми препоръчате ли какви кабели да използвам като за начало за смяна на инсталацията?

Поне от там мога да почна

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята системка е направена точно така - 17см Визатон във вратите, куполни пищялки в таблото на мястото на оригиналните, 12" съб "Магнат" в 20 литра затворена кутия в багажника, усилвател 2х70W  за предните, усилвател 500W за уфъра, дебели кабели, голям акумулатор, кондензатор... Свири добре и при затворени врати почти нищо не се чува навън. Явно фабричната изолация на купето си върши работата.

При по-големи нива са разтреперва нещо около гърловината на резервоара - оказа се един клапан "gravity valve" който представлява пластмасова кутия с поплавък вътре - спира евентуален теч на гориво при преобръщане на колата...отказах се да го махам и си го търпя :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще търся снимков материал за допълнителни отливки във корите на вратите.Някой ако има под ръка да свирка.

Някакви идеи за "скрит" уфър ? Изключвам отстраняването на резервната гума.Също така имам и Газова бутилка в дъното на багажника по цялата му дължина и макар и да е тънка,отнема не малка част от обема му.Искам да монтирам нещо компактно...добре скрито.Говорител 12' имам.Усилвател достатъчно мощен да захрани предните говорители.

Ако измайсторя корите във вратите към коя линия да вържа тях говорители и да отстранявам ли говорителите в задните кори и елипсите?Ако ли не-тях как да ги вържа?Моля и за предложения за кабели“? или каквито сложа? :stupid:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже питаш за кабели, какъв е усилвателя? Ако направиш предна линия по "правилния" начин, то всичко друго става излишно. А за суб по принцип там където ти седи газта е най-доброто място, но можеш да помислиш за нещо в затворен обем, ако е 12" и подходящ модел ще са ти необходими 30л които може и да не са ти много. Ако не има си компактни и много добри решения с 10" суб в малък затворен обем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За кабелите имах предвид проблема който установих с фабричните такива.Вместо да търся проблем,ще ми е по лесно да сменя старата инсталация с нова.Или да не се занимавам с нея?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето идея за субуфер в багажника на купе, без да заема място /заедно с няколко снимки от изработката/:

 

lnvk.jpg

 

wfgz.jpg

 

2bs4.jpg

 

g6s5.jpg

 

ctvm.jpg

 

4mxo.jpg

 

 

 

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...